Petrol si Razboiul din Irak


Discutam ieri cu un prieten despre incursiunea armata in Irak si despre obiectivul sau rea. De fapt discutia începuse de la faptul ca el vroia sa-si cumpere o casca din al II-lea razboi mondial, fapt caruia eu nu ii vedeam sensul, daca nu esti colectionar. Dupa ce am terminat de discutat am reflectat un pic asupra discutiei, si stindul pe prietenul meu, o persoana care se lasa usor condusa de emotii, mi-am explicat dorinta acestuia de a-si cumpara aceea casca, si anume era si este mare fan Sven Hassel. Discutia a evoluat si sa ajuns la, cum spuneam si mai sus, razboiul din Irak. Tot sustinea cliseul ca americani sau dus in Irak dupa petrol, dupa parerea mea o mare minciuna. Razboaiele in epoca moderna sânt o afacere foarte profitabile pentru oameni foarte puternici, care pot influenta economia sau politica unor state puternice precum Mare Britanie si SUA. In plus ori ce om politic are nevoie de o camarile care sa îl sustina financiar in campanie, si pe care, daca va câstiga o va remunera generos cu contracte banoase cu stat. Acest lucru nu se încadreaza dupa parerea mea in teoria conspiratiei ci mai degraba sânt niste lucruri nespuse dar pe care toata lumea le stie.

Am citit recent o carete despre Blackwater, in care se spunea ca securitatea oficialilor americani din Irak reprezinta cea mai mare afacere a razboiului, afacere care a depasit cu mult afacerile traditionale ale razboiului cum ar fi fabricare armelor, munitiei, uniformelor, hranirea si cazarea soldatilor. Afacerea cu securitatea, are orizonturi largi, din cauza teroristilor, daca se va extinde sau nu depinde de ce intentii au oamenii care intra in camarila liderului politic al SUA, dar sa revenim la ale noastre. Asa ca, când ai un stat ca Arabia Saudita de partea ta (loialitate dovedita in timpul primului razboi din golf, iar lucrurile mie nu mi se pare ca sau schimbat mult de atunci) la ce sa te mai chinui sa duci niste oameni, sa cheltuiesti bani sa ii mentii acolo, ca om politic sa pierzi popularitate pentru ca acolo îti mor soldatii pentru niste petrol. Irakul nu a fost unu dintre cei mai mari exportatori de petrol din lume, pentru ca au avut embargo mai muti ani, asa ca nu pot nici sa santajez cu oprirea exporturilor de petrol. Mare parte din consumul intern al SUA vine din Golful Mexic iar sa transporte. Pe bursa petrolului, razboiul din Irak nu a facut decât sa isterizeze brokeri, lucru care a dus la o crestere neasteptata a pretului barilului de petrol, facând jocurile unor afaceristi si speculanti de nivel mondial. Acest lucru îmi întaresc si mai mult ideea ca SUA, una dintre cele mai puternice tari din lume, este condusa mai mult sau mai putin de niste oameni de afaceri foarte influenti, camarila a actualului lider politic al SUA.

Lucru care ma mirat la rationamentul prietenului meu a fost faptul ca a considerat toate aceste argumente ca fiind false, lansate doar ca sa dezinformeze, iar judecata lui se construia pe un rationament foarte simplist, cel ca americani sau dus in Irak doar pentru petrol si nu pentru ca ei nu ar avea, ci din dorinta de avea mai mult. Explicatia razboiului din Irak pentru petrol a fost prima pe care am auzit-o de la adepti teoriei conspiratiei care sa grabeau sa faca precizari despre scopul adevarat al razboiului din Irak, dar timpul nea dovedit ca sau înselat.

P.S.: Ma gândesc ca acuma, la ceva timp dupa ce au cucerit Irakul americani au început sa care petrol irakian in SUA?

Un răspuns

  1. […] See the rest here:  Petrol si Razboiul din Irak […]

Lasă un comentariu